AAA
rss
Printvriendelijke versie
PDF

Financiële steunverlening

Wat?

Het Ocmw kent financiële steun toe aan mensen die dit nodig hebben. Dit kan op verschillende manieren gebeuren en wordt individueel onderzocht en beslist.

Voor wie?

Voor inwoners van Laarne met een financieel probleem.

Werking

Om een aanvraag financiële hulpverlening in te dienen neemt U contact met de sociale dienst (telefonisch of tijdens een zitdag).

De maatschappelijk werker zal tijdens een intakegesprek alle gegevens noteren.

Daarna start het sociaal-financieel onderzoek: elke vraag wordt individueel onderzocht.

Hiervoor hebben wij een gedetailleerd overzicht van alle inkomsten en uitgaven nodig (loonfiches, attesten, rekeninguittreksels, facturen, betalingsbewijzen,…). Alle documenten die te maken hebben met uw financieel probleem moeten eveneens voorgelegd worden.

We zoeken samen met de hulpvrager naar de best mogelijke oplossing.

Er volgt normaal gezien altijd een huisbezoek door een maatschappelijk werker.

De maatschappelijk werker stelt een sociaal verslag op en dit wordt voorgelegd aan het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst (BCSD).

Het BCSD komt 2 keer per maand samen en zal binnen een termijn van 30 dagen na de aanvraag beslissen over uw vraag.

Volgende documenten zijn nuttig / noodzakelijk :

    • identiteitskaart
    • SIS-kaart
    • een gedetailleerd overzicht van alle inkomsten en uitgaven (loonfiches, attesten, rekeninguittreksels, facturen, betalings-bewijzen, …)
    • alle documenten die te maken hebben met uw hulpvraag (huurcontract, aanmaningen, ontslagbrief, ...)

Sociale Dienst

Nerenweg 3
9270 Laarne
T 09/365.46.90
F 09/366.50.43

Openingsuren

ma:

9u-11u30

di:

15u30-17u30

woe:

9u-11u30

do:

9u-11u30

vr:

9u-11u30


(!) of na telefonische afspraak